Prajitura Aprilia

O prajitura delicioasa ... pentru pofticiosi!!!
Am vrut sa fac prajitura Figaro dar mi-am dat seama ca nu mai aveam nici un fel de gem in casa si atunci mi-am zis sa incerc cu fructele pe care le aveam in congelator. Aveam de ales intre prune si visine...si am ales prunele :)

A iesit o prajitura excelenta! Va invit si pe voi sa o testati.

Ingrediente: 

 6 oua
300g faina
700g zahar
200g unt sau margarina 
600g fructe congelate sau proaspete la alegere  (prune, visine, caise, mere, gutui)
200g nuci macinate

Se mixeaza 250g zahar cu untul(sau margarina), se adauga treptat 2 oua intregi si 4 galbenusuri, apoi adaugam faina. Se obtine un aluat moale pe care il punem intr-o tava tapetata cu hartie.
Separat punem intr-o craticioara la fiert fructele impreuna cu 200-300g zahar (in functie de cat de dulci sunt fructele punem mai mult sau mai putin zahar). Lasam la fiert circa 10 min. Daca fructele sunt zemoase si lasa sirop mult, e bine sa se lase la scurs intr-o strecuratoare iar siropul rezultat se va folosi la ornat.
Albusurile se bat spuma cu un praf  de sare. Se adauga zaharul 250g si nucile tocate.
Peste aluatul din tava se aseaza un strat de fructe si la sfarsit spuma de albus cu nuca.
Se lasa la copt circa 30 min.
Pofta buna!!!!


Comentarii

Postări populare