Cozonac Trandafir


Cozonac Trandafir 

 400g faina, 2 oua intregi si un galbenus, zahar vanilat, esenta de rom si coaja de portocala, un praf de sare, 25g drojdie, 1 pahar de lapte (250 ml), 20 linguri zahar, 125 g unt sau margarina, 100ml lapte pt drojdie.

 Eu am facut prima parte a aluatului la robotul de bucatarie...unde am pus faina, ouale, laptele putin incalzit si amestecat cu 4 linguri de zahar. Am pregatit sepa
rat maiaua ... drojdia se amesteca cu 100ml lapte si 1 lingura de zahar. Dupa ce se topeste drojdia .... se toarna peste aluatul din robot. Se amesteca totul bine (pana la omogenizare). Se scoate aluatul din vasul robotului (care va fi moale)si se mai framanta cu putina faina, pana devine consistent dar pufos :) .
Margarina sau untul se freaca bine cu 6 linguri de zahar ...pana devine spumos.
Aluatul se intinde cu facaletul si pe toata suprafata se unge crema de unt (sau margarina).
Adaugati pe toata suprafata stafide sau nuca macinata si rulati toata foaia. Se obtine un rulou din care taiem bucati de 4-5cm (depinde de inaltimea tavii pe care o aveti) si asezati aceste bucati de rulada cu distanta intre ele (la copt aproape se dubleaza volumul). Puneti la copt pentru 40 min (depinde de cuptor ). Eu am facut si un caramel pe care l-am turnat peste cozonac dupa ce l-am scos din cuptor. 9-10 linguri de zahar se pun intr-o tigaie la caramelizat si cand se topeste adaugam 2-3 linguri de margarina si amestecam pana la omogenizare.

Comentarii

Postări populare